Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Siemiatycze zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej gminasiemiatycze.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do gminasiemiatycze.pl
Data publikacji strony internetowej: 25.11.2024
Data ostatniej dużej aktualizacji: 25.11.2024
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Informacja o treściach niedostępnych:
Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietni a 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia:
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego. Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Pozostałe są poprawiane w miarę możliwości. Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.
Uzasadnienie nadmiernym obciążeniem:
Link do wyniku analizy: http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 31.03.2025. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2025-03-31.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grzegorz Niewiarowski, adres poczty elektronicznej g.niewiarowski@gminasiemiatycze.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 655 28 60. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Nazwa organu odwoławczego: Urząd Gminy Siemiatycze
Adres organu odwoławczego: ul. Tadeusza Kościuszki 88, 17-300, Siemiatycze
Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@gminasiemiatycze.pl
Telefon organu odwoławczego: 85 655 28 60
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą trzy wejścia. Dwa, w tym główne - od ul. Tadeusza Kościuszki. Trzecie - od strony placu wewnętrznego (z tyłu budynku), gdzie znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich i wejście do windy.
Kancelaria znajduję się na pierwszym piętrze, pok. nr 11.
W budynku znajduje się winda, którą można dojechać na wszystkie piętra, zaś na piętrach swobodnie poruszać się na wózku. Na pierwszym piętrze jest specjalny podjazd/zjazd, by dostać się do kancelarii.
W budynku są dwie toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Jest dostępna pętla indukcyjna to potoczna nazwa systemu wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną (induktofoniczną). Umożliwia ona osobie niedosłyszącej odbiór nieskazitelnie czystego i wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną (T), w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy.
Jest monitor informacyjny.
Udogodnienia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative, z którego wynika, że strona Gminy Siemiatycze spełnia wymagania w 97.70%.
Inne informacje i oświadczenia
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje dostępne na stronie internetowej zamieszczono szczegółowe informacje dotyczące zakresu działalności urzędu, w tym dane kontaktowe do poszczególnych wydziałów oraz kluczowych pracowników. Strona zawiera również aktualne informacje dotyczące usług i załatwiania spraw w urzędzie. Dodatkowo, zamieszczono linki do stron umożliwiających łatwy kontakt z urzędnikami oraz informacje o dostępnych e-usługach.
• Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami
Urząd Gminy Siemiatycze zapewnia różnorodne formy kontaktu dla osób ze szczególnymi potrzebami. Mieszkańcy mogą skontaktować się z urzędnikami za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej, ePUAP, eDeklaracji, a także tradycyjnej korespondencji. Umożliwia to łatwy i szybki kontakt bez potrzeby osobistego stawiennictwa w urzędzie.
• Koordynator dostępności
Urząd Gminy Siemiatycze wyznaczył Koordynatora ds. dostępności, który jest odpowiedzialny za wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami i zapewnianie im dostępu do usług urzędowych. Osoby potrzebujące pomocy lub dodatkowych informacji mogą skontaktować się z Koordynatorem Emilia Wysocka pod numerem telefonu 856552860 wew. 26
• Udogodnienia dla osób z problemami słuchu
W urzędzie, w ramach zwiększenia dostępności dla osób z problemami słuchu, wyznaczone zostały specjalne miejsca do kontaktu z interesantami, wyposażone w pętle indukcyjne. Dzięki tym rozwiązaniom osoby korzystające z aparatów słuchowych mogą swobodnie załatwiać sprawy urzędowe.
Aplikacje mobilne
Nie posiadamy aplikacji mobilnych.