W Siemiatyczach, w budynku Siemiatyckiego Ośrodku Kultury przy  ul. Legionów Piłsudskiego 1, działa punkt bezpłatnych porad konsumenckich.

   W punkcie tym zainteresowani mogą bezpłatnie zasięgnąć porad w sprawach: pism konsumenckich, reklamacji, wezwań do zapłaty, pism procesowych, praw konsumenta, instytucji oraz organizacji chroniących prawa konsumentów.
  Z pomocy może skorzystać każda osoba, niezależnie od wieku i kryteriów dochodowych! 

  Z usług można skorzystać osobiście w godzinach: poniedziałek 8.00 - 20.00; wtorek 8.00 - 10.00, czwartek 14.00 -16.00, telefonicznie (22 299 60 90, tonowo 6) oraz e-mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  Siemiatycki Ośrodek Wsparcia funkcjonuje w ramach zadania pt. Upowszechnianie i ochrona praw konsumentów w latach 2019-2020. pod hasłem Konsumencie nie jesteś sam!

  Na potrzeby projektu powstała strona , na której znajduje się wykaz ośrodków udzielających nieodpłatnych porad konsumenckich, kalendarz wydarzeń z aktywnościami w terenie a także wzory dokumentów do pobrania i szereg porad.

  Realizacja wymienionego wyżej zadania, ma uzupełniać istniejący system ochrony konsumentów w Polsce. W ramach zadania publicznego realizowane będzie bezpłatne poradnictwo prawne (udzielanie porad prawnych konsumentom osobiście, telefonicznie lub e-mailowo, sporządzanie pism dla konsumentów, w tym pism procesowych i wniosków ADR) w 10 stałych ośrodkach regionalnych w kraju. W chwili obecnej ośrodki znajdują się w: Busku Zdrój, Częstochowie, Katowicach, Łomży, Olsztynie, Puławach, Siemiatyczach, Tarnobrzegu, Wrocławiu i Żarach.

  Dodatkowo prowadzone będą bezpłatne porady prawne w terenie, poza stałymi ośrodkami regionalnymi w trakcie wydarzeń i eventów regionalnych prowadzonych w wybranych województwach. Działania te uzupełnione zostaną poprzez: akcje edukacyjno - informacyjne w formie m.in. lekcji w szkołach, wykładów na uniwersytetach III wieku, domach seniora, wykładów dla rzeczników konsumentów, działania pracowników policji i pracowników opieki społecznej. Zakładane jest również poszerzanie wiedzy o prawie konsumenckim za pośrednictwem mediów, w tym społecznościowych.

 

dla konsumenta logo